Διατροφή και Υγεία

….Το θέμα φυσικά είναι πολύπλοκο και θα απαιτούσε ανάλυση πολλών σελίδων για να το προσεγγίσουμε σε όλες του τις διαστάσεις, επιλέξαμε όμως να παραθέσουμε μερικές συμβουλές που αφορούν τη διατροφή μας (και όχι μόνο!) με στόχο τη διατήρηση ή βελτίωση της υγείας μας!

  • Προτιμάτε προϊόντα βιολογικής παραγωγής

Παρά την ελκυστική εμφάνισή τους, τα προϊόντα της εντατικής συμβατικής αγροτικής παραγωγής είναι κατά κανόνα φτωχά σε θρεπτικά συστατικά (κυρίως βιταμίνες και ιχνοστοιχεία) αφού οι μεγάλες αποδόσεις οφείλονται στη χρήση ανόργανων χημικών λιπασμάτων 2-3 στοιχείων (Άζωτο, φωσφόρος, Κάλιο).

Επιπρόσθετα, όπου η χρήση των φυτοφαρμάκων δεν είναι ελεγχόμενη και δεν ακολουθεί τους κανόνες της Ορθής Γεωργικής Πρακτικής, τα προϊόντα περιέχουν υπολείμματα χημικών ουσιών (ακόμη και μη εγκεκριμένων) πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια.

Η βιολογική Γεωργία ήρθε σαν μια ανάγκη επιβίωσης από τις αποδεδειγμένα αρνητικές για την υγεία επιδράσεις των συμβατικών αγροχημικών και όχι σαν πολυτέλεια όπως πολλοί πιστεύουν!

  • Πίνετε άφθονο καθαρό νερό

Το καθαρό νερό είναι απαραίτητο συστατικό για τη ζωή. Είναι το αμέσως απαραίτητο μετά το οξυγόνο. Το σώμα μας αποτελείται από 65% νερό ενώ κάποια όργανα όπως ο εγκέφαλος φτάνουν στο 85%.

Οι περισσότεροι υποθέτουμε ότι πίνουμε αρκετά υγρά καθημερινά. Πράγματι, πίνουμε καφέδες, τσάι, αναψυκτικά ή άλλα ροφήματα. Αυτά τα υγρά όμως τις περισσότερες φορές αυξάνουν τις απώλειες γιατί προκαλούν διούρηση και εφίδρωση.

Σύμφωνα με μελέτες 2 στα 3 άτομα είναι μερικώς αφυδατωμένα. Η αφυδάτωση έχει ως αποτέλεσμα την διαταραχή φυσιολογικών λειτουργιών και τη μείωση της απόδοσης του οργανισμού.

Επηρεάζονται λειτουργίες που έχουν να κάνουν με το μεταβολισμό, την παραγωγή ενέργειας μέχρι τη διάθεση και την πνευματική διαύγεια.

Πολλές χρόνιες και μη ασθένειες σχετίζονται με την αφυδάτωση.

Εκτός από την επαρκή λήψη νερού συνιστάται και η κατανάλωση μη ραφιναρισμένου φυσικού θαλασσινού αλατιού που περιέχει πάνω από 80 μεταλλικά συστατικά που βοηθούν στη μείωση των απωλειών νερού από τα κύτταρα.

  • Τρώτε μικρά και συχνά γεύματα
  • Προτιμάτε τις μη επεξεργασμένες τροφές

Οι τροφές αυτές διατηρούν περισσότερα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, φυτικές ίνες κλπ.

  • Συνδυάστε τη σωστή διατροφή με σωματική άσκηση
  • Διερευνήστε εάν υποφέρετε από τροφικές αλλεργίες και δυσανεξίες

Ένα όχι ευκαταφρόνητο μέρος του πληθυσμού υποφέρει, χωρίς πολλές φορές να το έχει εντοπίσει, από τροφικές αλλεργίες και διαταραχές στο μεταβολισμό ορισμένων θρεπτικών συστατικών πχ γλουτένη, λακτόζη, καζείνη, ή και τροφών όπως είναι οι ξηροί καρποί, η σόγια, η μουστάρδα, κ.λ.π.

Οι μεταβολικές αυτές δυσλειτουργίες που σε πολλές περιπτώσεις είναι σοβαρές και εκτεταμένες (σύνδρομα) μπορούν να προκαλέσουν σημαντικά προβλήματα υγείας.

Για το λόγο αυτό όλα τα τυποποιημένα τρόφιμα είναι πλέον υποχρεωτικό να αναφέρουν λίστα με τα περιεχόμενα αλλεργιογόνα (ακόμη και αυτά που είναι πιθανόν να υπάρχουν) σύμφωνα με νομοθετημένες λίστες.

Στην αγορά κυκλοφορούν προϊόντα με ειδικές επεξεργασίες που δεν περιέχουν κάποια αλλεργιογόνα σε σχέση με τα συμβατικά (π.χ. χωρίς γλουτένη).

  • Κρατείστε αισιόδοξη στάση ζωής!

Η ψυχή και το σώμα είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Το ένα επηρεάζει είτε θετικά είτε αρνητικά το άλλο. Όταν η ‘’συνομωσία‘’ μεταξύ ψυχικής και σωματικής υγείας είναι θετική, οδηγεί στην ευεξία, ενώ το αντίθετο έχει καταστροφικά αποτελέσματα που οδηγούν ραγδαία σε έναν φαύλο κύκλο!

Πριν από δύο χιλιάδες χρόνια, ο Γαληνός παρατήρησε ότι οι μελαγχολικοί άνθρωποι είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς στις αρρώστιες. Η σημασία της θετικής σκέψης και της ηρεμίας ή καλύτερα γαλήνης στην αντιμετώπιση του καρκίνου τεκμηριώνονται κι από την εμπειρία πολλών ανθρώπων που κατάφεραν να βγουν νικητές από σοβαρές ‘’ανίατες’’ ασθένειες.